یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

چه عواملی قیمت ونیر کامپوزیت را تعیین می کنند؟

۱,۲۱۲ بازديد

از آنجایی که فرم و ایرادهای دندان های هر شخص با دیگری متفاوت است، نمی توان یک رقم را به عنوان قیمت کامپوزیت برای هر دندان و برای تمامی افراد عنوان کرد. به علاوه نیازهای هرکس با بقیه فرق می کند و دستمزدی که هر دندانپزشک دریافت می کند هم از دیگری متفاوت است. مواردی که در تعیین قیمت کامپوزیت دندان موثرند را در اینجا با توضیحی مختصر نام می بریم.

مواد و متریال به کار رفته

مهم ترین عامل تعیین قیمت ونیر کامپوزیت موادی ست که در آن به کار می رود. مواد کامپوزیت معمولا از کشورهای خارجی وارد می شود. مشهورترین و بهترین کامپوزیت های دندانی ساخت کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان و سوییس هستند. هرچه مواد به کار برده شده با کیفیت تر و از برند معروف تری باشند، قیمت تمام شده ونیر کامپوزیت بیشتر خواهد بود.

تعداد واحدهای دندانی

تعداد دندان هایی که قصد انجام ونیر کامپوزیت روی آن ها را دارید هم عامل موثری است. هزینه کامپوزیت بر اساس هر واحد دندانی محاسبه می شود. معمولا در هنگام لبخند و حرف زدن، 8 واحد از دندان های فک بالا و 8 واحد از دندان های فک پایین دیده می شوند. برای داشتن لبخندی زیبا با دندان های یکدست، معمولا توصیه می شود که 16 واحد کامپوزیت شوند اما این تعداد می تواند بنا به خواسته و تمایل شما تغییر یابد.

نیاز به انواع دیگر ترمیم دندانی

همه مراجعه کنندگان لزوما برای انجام ونیر کامپوزیت آماده نیستند. مثلا در بعضی موارد، پوسیدگی، شکستگی و جرم گرفتگی در دندان ها وجود دارد که باید قبل از روکش کردن دندان ها ترمیم و جرمگیری شوند. به علاوه، اگر دندان ها بیش از حد نامرتب و شلوغ باشند، حتما قبل از انجام ونیر کامپوزیت باید درمان ارتودنسی را انجام دهید.

در این صورت، هزینه ترمیم پوسیدگی و ارتودنسی هم به هزینه واحدهای کامپوزیتی اضافه می شود. به عبارت دیگر می توان گفت افرادی که فقط جهت زیبایی کامپوزیت می کنند و دندان های سالمی دارند نسبت به دیگر افراد هزینه کمتری را برای کامپوزیت دندان ها می پردازند.

تخصص دندانپزشک

تخصص و تجربه دندانپزشکی که انتخاب می کنید، به خصوص در زمینه روکش و کامپوزیت دندان، نقش موثری در تعیین قیمت ونیر کامپوزیت دارد. انجام کامپوزیت دندان نیاز به ظرافت و زیبایی شناسی دارد که جز با تخصص و تجربه حاصل نمی شود. بنابراین، دندانپزشک متخصص با تجربه دستمزد بالاتری دریافت خواهد کرد.

با در نظر گرفتن فاکتورهای بالا، قیمت ونیر کامپوزیت برای هر واحد دندانی می تواند بین 500.000 تا 1.500.000 متفاوت باشد.

تاثیر روغن بنفشه بر پوست

  • روغن گل بنفشه می‌تواند به از بین بردن و محو آثار جای زخم و سوختگی به خصوص آفتاب سوختگی کمک کند.
  • استفاده از روغن بنفشه به رفع و پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوان ماندن پوست صورت میگردد.
  • استفاده از گل بنفشه خشکی پوست را برطرف نموده، به ویزه برای پوستهای خشک بسیار مفید است.
  • این روغن دارای خاصیت ضد التهاب بوده و از این رو در درمان خارش بسیار موثر است.
  • استفاده از روغن بنفشه به عنوان یک درمان طبیعی برای مقابله با شرایط معمول پوست مانند آکنه و اگزما موثر است.
  • همچنین خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی روغن بنفشه به پاکسازی پوست و از بین رفتن باکتری ها در پوست کمک می کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.