یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

معرفي مهمترين عمل لاغري براي درمان فشار خون بالا

۲,۳۱۸ بازديد
آیا چاق هستید و در کنار آن با فشار خون بالا مواجه هستید؟ آیا میدانید هایپرتانسیون یا افزایش فشار_خون به چه معنا است و چگونه ایجاد میشود؟ با نحوه درمان آن آشنا هستید؟ دوست دارید هم چاقی و هم مشکل هایپرتانسیون خود را با هم درمان کنید؟رابطه بین عمل لاغری و فشار خون بالا چست؟ آیا میتوان با جراحی لاغری به درمان فشار خون بالا کمک کرد؟ حتما این مقاله را بخوانید تا ببینید چگونه یک جراح لاغری میتواند به شما در این خصوص کمک کند. 
سه عمل زیر مهمترین و بهترین روش لاغری هستند که به درمان فشار خون بالا هم کمک میکنند.
عمل اسلیو معده
در عمل اسلیو معده حدود ۷۵ درصد حجم معده برداشته شده و از شکم خارج میشود. تنها چیزی که باقی میماند در این حالت چیزی شبیه به یک موز است. شخص با وجود چنین معده کوچکی غذای کمی میخورد، سریع سیر میشود و در نهایت به مرور زمان هم چاقی اش درمان میشود و هم فشار خون بالایش از بین میرود.
عمل بای پس معده و درمان فشار خون بالا
جراح لاغری با انجام این عمل کاری میکند که بخش بزرگی از معده از مسیر گوارشی کنار برود تا شخص نتواند زیاد غذا بخورد. جراح لاغری ابتدا بخش فوقانی معد کمی پایینتر از محلو ورود غذا از مری به معده را جدا کرده و روده را نیز از دوازده جدا میکند تا به همان بخش جدا شده معده متصل کند. به این شکل شخص بعد از خوردن غذا سریع سیر میشود و غذا هم خیلی زود وارد روده ها میشود.
عمل بای پس روده
این عمل نیز از جدیدترین متدهای جراحی لاغری است که باعث درمان چاقی، دیابت، فشار خون بالا و سایر مشکلات مرتبط با چاقی میشود. بای پس روده ترکیبی از عمل اسلیو و بای پس معده  است.
برای درمان فشار خون بالا و سایر بیماری های مرتبط با چاقی چه وقتی باید عمل لاغری انجام داد؟
برای اینکه بتوانید تحت عمل جراحی لاغری قرار بگیرید باید واجد شرایط باشید. برای مثال شما بایدشاخص توده بدنی بالای ۳۵ داشته باشید و یا با هیچکدام از روش های لاغری نتوانسته باشید چاقی خود را درمان کنید. اگر میخواهید بدانید آیا واجد شرایط و کاندید هستید ، بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.

 

دسته بندی فشارخون پایین

افت فشار خون وضعیتی (ارتوستاتیک): افت ناگهانی فشار خون هنگام ایستادن از حالت نشسته یا بعد از دراز کشیدن است.

فشار خون پایین بعد از غذا خوردن (هایپوتنشن پست پرندیال): این افت فشار خون یک تا دو ساعت بعد از خوردن غذا رخ می‌دهد و بیشتر افراد مسن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هایپوتنشن ناشی از سیگنال‌های مغزی معیوب (هایپوتنشن عصبی): این اختلال که باعث افت فشار خون بعد از ایستادن طولانی مدت می‌شود، بیشتر بزرگسالان و کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که به دلیل ناسازگاری بین قلب و مغز رخ می‌دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.