شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ارتودنسی نامرئی چیست؟ نکات ریز ارتودنسی نامرئی

۱,۰۹۳ بازديد

ارتودنسی نامرئی اصلاح وضعیت استخوان‌ها و دندان‌ها با دستگاه‌هایی است که با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیستند. در این روش دستگاه‌های ثابت (براکت‌ها) در داخل دندان‌ها قرار می گیرند، در حالی که در روش معمولی خارج از آن قرار می‌گیرند. با این درمان شما همان نتایج را دریافت می‌کنید، اما با هزینه بیشتر و مدت زمان طولانی‌تر اما خب در حین درمان از لحاظ ظاهری مشکلی نخواهید داشت چون دستگاه‌ها دیده نخواهند شد. در حال حاضر، این نوع از ارتودنسی به روش دیگری نیز انجام می‌شود که از اسپلینت‌های متحرک شفاف برای قرار دادن در قسمت بیرونی دندان استفاده می‌شود که عملا قابل مشاهده نیستند. آنها به صورت متناسب با فک و دندان شما و با مواد پلاستیکی مقاوم (پلی کربنات) ساخته می‌شوند. همچنین مدت زمان درمان، مشابه روش معمولی است.

در ادامه مطلب، خواهیم دید که چه افرادی باید برای انجام یک درمان ارتودنسی زیبایی نامرئی بدون بریس های سنتی اقدام کنند، اما ابتدا باید بدانیم که این روش درمانی دقیقا چیست و تعریفی جامع از آن ارائه دهیم.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، ارتودنسی نامرئی شامل تمام روش‌های درمانی است که هدف اصلی آن‌ها حفظ اعتماد به نفس بیمار و معذب نبودن او در جمع است. ایده‌ای که باعث شد این نوع ارتودنسی زیبایی طرفداران زیادی داشته باشد این است که جایگزین بهتری برای دستگاه‌های فلزی سنتی شده است تا بیمار احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

این ارتودنسی، به ویژه برای بزرگسالان، به یک راه‌حل ارجح تبدیل شده است؛ به خصوص کسانی که شاغل هستند، دانشگاه می‌روند یا به هر نحوی در انظار عمومی ظاهر می‌شوند و ترجیح می‌دهند دلایل ارتودنسی کردن دندان‌های خود را توضیح ندهند.

ارتودنسی نامرئی چه کاربردی دارد و چگونه باعث ترازشدن دندان‌ها می‌شود؟

این روش درمانی اساسا برای بهبود محتاطانه سلامت و زیبایی دندان و لبخند بکار گرفته می‌شود. این یک نوع ارتودنسی است که دستگاه‌های مورد استفاده در آن در معرض دید دیگران قرار نمی‌گیرد، زیرا معمولا رنگ مینای دندان یا کاملا شفاف است.

مانند بریس‌های فلزی سنتی، دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی بر روی دندان‌ها فشار وارد می‌کنند و باعث می‌شوند که دندان‌ها به‌تدریج به موقعیت درست خود حرکت کنند. شیوه‌ای که این نوع ارتودنسی فشار را اعمال می‌کند با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است زیرا همانطور که در ادامه خواهیم دید، در این روش درمانی ممکن است از براکت‌ها یا بایت‌های شفاف استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه: درباره انواع ارتودنسی بدانید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.