دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

جراحي ارتودنسي كودكان چيست؟

خبرهای برگزیده اینترنت

جراحي ارتودنسي كودكان چيست؟

۱,۳۶۴ بازديد

عمل جراحی ارتودنسی که به عنوان جراحی اصلاح فک نیز شناخته می شود در دوران کودکی انجام داده نمیشود. چرا؟ چون فک در این سنین معمولا هنوز به طور کامل رشد نکرده و ما هرچقدر جراحی را به بهترین روش هم انجام دهیم باز هم ممکن است ناهنجاری دوباره عود کند. چاره کار این است که صبر کنیم فک کودک و نوجوان شما از رشد باز ایستد و کاملا رشد خود را طی کند. این اتفاق تقریبا از سن 16 تا 18 سالگی یا کمی اینور و آن ور تر خواهد افتاد.

در این سنین شما باید کودک خود را به یک متخصص ارتودنسی کودکان ببرید. اگر متخصص بتواند به تنهایی با انواع دستگاه های ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک یا ثابت مشکل ناهنجاری و کج بودن دندان و فک را اصلاح کند نیازی به جراحی نیست اما اگر دستگاه های ارتودنسی به تنهایی کافی نباشند لاجرم شما را به یک جراح فک ارجاع خواهد داد.

چرا جراحی ارتودنسی کودکان مساله بسیار مهمی است؟ 

فک و دندان ها نقش مهمی در عملکردهای حیاتی بدن ما دارند. صحبت کردن و جویدن غذا مهمترین عملکردهایی هستند که مستقیما به عملکرد دندان ها و فک مرتبط هستند. هر گونه مشکل در این دو بخش از بدن میتواند هم صحبت کردن و هم گوارش غذا را تحت تاثیر قرار دهد. ما با انجام عمل جراحی ارتودنسی یا جراحی فک یا جراحی ارتوگناتیک قصد داریم هم زیبایی را به چهره کودک شما بازگردانیم و هم عملکرد او را ارتقاء داده یا دست کم حفظ کنیم.

بیشتر بدانیم :

دندانپزشکی بارداری

دندانپزشکی کودکان

مزایای جراحی فک در کودکان چیست؟ 

جراح ارتودنسی برای اصلاح بی نظمی استخوان های فک، روی تنظیم فک و دندان ها با هم تمرکز دارد. این جراح در کنار همه این اقدامات به فکر بهبود زیبایی ظاهری و اصلاح طرح لبخند بیماران نیز هست. عمل جراحی فک یا جراحی ارتوگناتیک فواید زیادی دارد. برخی از مهمترین و شناخته شده ترین مزایای جراحی فک عبارت است از:

  • شکل گیری ظاهری متعادل در بخش تحتانی صورت شما.
  • کمک به بهبود عملکرد دندانهای.
  • بهبود خواب، تنفس، جویدن و بلع.
  • بهبود وضعیت روحی بیمار
  • افزایش اعتماد به نفس

مهمترین بخش جراحی ارتودنسی کودکان چیست؟

هنگامی که مشکلات فک تنها با درمان ارتودنسی قابل حل نیست ، جراحی اصلاحی یا ارتوگناتیک ارتودنسی می تواند تنها گزینه درمان و اصلاح باشد. بیشتر موارد جراحی شامل اصلاح حالت فک ها و فیکس کردن آن ها با پیچ و پلاک ارتوپدی ظریف است. طی دوره نقاهت و بعد از آن نیز متخصص ارتودنسی دندان اقدام به نصببریس ثابت میکند تا درمان کامل شود. (برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید. )

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.