دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

قنداق کردن نوزادقنداق کردن نوزاد به چه معناست؟

۱,۶۶۸ بازديد

قنداق کردن نوزاد به معنای پیچیدن راحت  نوزاد در یک روکش است تا گرم و امن نگهش دارد؛ و او را از بازتاب یکه خوردن توسط  خودش مواظبت می کند؛ در چند روز اول زندگی اش احساس امنیت و گرما کند تا ترموستات درونی بدنش با محیط اطراف وفق پیدا کند. حتی به آرام نگه داشتن نوزاد کمک می کند.

این روزها در بیمارستان درباره قنداق کردن هم قدری می آموزند. این روش را امتحان کنید. البته قبل از آن مطمئن شوید که کودک گرسنه، خسته یا خیس نیست. قنداق کردن به نوزاد قرار می دهد مخصوصا وقتی خیلی عصبی شده باشد؛ یا حتی وقتی به شبه مکانی به تنگی و امنیت رحم نیاز دارد.

اگر قنداق را انتخاب کردید حواستان باشد که به صورت صحیح آن را انجام دهید. قنداق کرد با پیچیدن نوزاد به صورت تنگ باعث می شود تا پاها به پایین کشیده شوند و باعث شل شدن مفاصل و آسیب غضروف های مفصل کپل گردد، که به بی قوارگی می انجامد.

بی قوارگی کپل در حال رشد در نوزادان رایج است. پزشک شما نوزاد را هنگام تولد و ویزیت غربال می کند.سابقه خانوادگی، زایمان طبیعی ودختر بودن نوزاد ریسک بدقوارگی کپل را افزایش می دهد.

برای جلوگیری از بی قوارگی هنگام قنداق کردن، مطمئن شوید فضای کافی در انتهای قنداق که نوزاد بتواند پاهایش را به بالا و بیرون خم کند وجود داشته باشد.

وقتی که نوزاد یک ماهه شد شاید بخواهید تا قنداق کردن در بیداری را متوقف کنید، این با تحرک و رشد نوزادان بزرگتر تداخل دارد. اما اشکالی ندارد موقع خوابیدن یا چرت زدن در صورتی که به خواب راحت او می انجامد قنداق شود. انجمن پزشکان اطفال آمریکا توصیه می کند که قنداق کردن را تا زمانی که کودک دو ماهه مشود متوقف کنید یعنی درست زمانی که او شروع به غلت زدن می کند.

برای مطالعه بیشتر: رشد کودک شش ماهه

چگونه نوزاد را قنداق کنیم؟

میتوانید تصاویر مربوط به قنداق کردن نوزاد را مشاهده کنید. برای جستجوی انگلیسی از عبارت how to swaddle a baby   استفاده کنید.

یک روکش را روی زمین مسطح مانند الماس پهن کنید و گوشه ی بالایی آن را حدود ۶ اینچ به تا داخل تا بزنید تا یک گوشه ی راست پیدا کند.

نوزاد را به کمر روی آن قرار دهید جایی که لبه ی بالای آن در سطح شانه اش باشد.

دست راست نوزاد را پایین بیاورید. سمت راست پارچه را نیز روی آن بکشید طوری که سینه و بازو پوشانده شوند. برای سمت دیگر نیز تکرار کنید.

پایین پارچه را آزاد و شل ببندید.مطمئن شوید که پاها به بالا و بیرون خم میشوند و کپل می توتند حرکت کند و پاهایش به صورت طبیعی باز می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک یک ساله می توانید به سایت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.