دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

مشكلات تغذيه اي كودك: رد كرد غذاهاي مورد علاقه

۱,۹۴۳ بازديد

مشکل

اگر یک کودک هجده ماهه دارید  و در ۶ ماه گذشته یعنی از زمان که حدودا کودک یک ساله  بوده با خوشحالی در هر وعده شیر میل می کرده است. اما امروز صبح به نظر می رسد دوست ندارد شیر بنوشد.

چه کاری از عهده ­ی شما ساخته است

اگر کودکتان ناگهان دیگر یک خوراکی مورد علاقه­ اش را نمی­خورد، مسئله را بزرگ نکنید. با این کار شاید می خواهد استقلال خود را ثابت کند.

برای مطالعه بیشتر : تغذیه کودک شش ماهه

بدون زور و اجبار غذا را به او تعارف کنید، گاهی شاید تصمیم بگیرد تا تعارف شما را قبول کند. اگر آن ماده­ ی خوراکی مهم به شمار می ­آید، مثلاً شیر، همچنان به او پیشنهاد دهید که چیزهایی که شیر دارند مثل ماست و پنیر را میل کند.

شاید او تصمیم گرفته از سبزیجات دوری کند قضیه را بزرگ نکنید. از میوه استفاده کنید. مثلاً گرمک یا طالبی، که مقادیر زیادی بتاکاروتن دارند که در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند که ماده­ ای مغذی موجود در سبزیجات زرد و قرمز است.

برای معرفی سبزیجات زیرک باشید. شاید دلتان بخواهد به او التماس کنید تا یک غذا را بخورد، اما این ها هرگز در بلند مدت مؤثر واقع نخواهند شد. کافیست سبزیجات سرسفره یا میز باشد و خودتان میل کنید تا از شما الگوبرداری کند.

خلاقیت به خرج دهید. مثلاً میلک شیک درست کنید و مثلاً پنیر سبزی به او بدهید تا نتیجه بگیرید. از استقلال بخرج دادن وی سود ببرید. بگذارید خودش در لیوان شیر بریزد (البته با کمک شما) یا خودش روی سالاد کلم سس بریزد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کودک یک ماهه تا کودک یک ساله می توانید به سایت بهداشت  و سلامت نسخه مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.