دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

شباهت و تفاوت جراحي لاغري با ليپوساكشن

۱,۹۴۴ بازديد

شباهت عمل لیپوساکشن و جراحی لاغری

هر دو عمل از لحاظ آمادگی پیش از عمل، بیهوشی و زمان ریکاوری و بهبودی مشابه هم هستند. در جاهایی که برش ایجاد شده یا پوست شکافته شده، ممکن است جای زخم به وجود آید. برای مراقبت از این جای زخم، باید چند روز را به استراحت مطلق اختصاص دهید.

مقایسه جراحی لاغری و لیپوساکشن از لحاظ پایبندی به رژیم غذایی و توصیه های جراح

ما بعد از هر جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و...)  به بیمار یک برنامه غذایی میدهیم که بیمار ملزم به رعایت آن است. رژیم ابتدا آبکی است و پس از چندین هفته بیمار میتواند با گذار از رژیم پوره ای و نرم، غذاهای جامد را نیز بخورد. ما به بیماران میگوییم که مراقب خورد و خوراک خود باشند و ابدا پرخوری نکنند. زیرا امکان آسیب به معده و کش آمدن آن حتی بعد از عمل لاغری نیز وجود دارد.  بیماران آگاهی دارند که چه مقدار باید غذا بخورند تا معده خود را بزرگ نکنند یا به نتایج احتمالی ناشی از جراحی آسیب نرسانند.

بیمارانی که تحت لیپوساکشن قرار میگیرند وظیفه دارند وزن ایده آل خود را حفظ کنند تا نتایج حاصل از لیپوساکشن برایشان دائمی باشد در غیر این صورت نتایج با شکست مواجه میشوند و ممکن است در نواحی از بدن مثل بخش هایی از شکم دوباره چاق شود یا توده چربی تشکیل شود. حدود چهار هفته پس از عمل لیپوساکشن ، بروز تورم و کمی التهاب میتواند طبیعی باشد. بیمار باید به طور منظم ورزش کند و رژیم غذایی سالمی داشته باشد.

مقایسه لیپوساکشن و جراحی لاغری از نظر میزان موفقیت عمل

لیپوساکشن میتواند با شکست مواجه شود و اگر اینگونه شد نیاز به تمدید عمل است تا چربی های ناحیه ای برداشته شوند. که این خطرناک است. زیرا هم شکم و بخش هایی که دوباره تحت عمل قرار میگیرند دستکاری مجدد میشوند و هم بیمار دوباره تحت تاثیر داروهای بیهوشی قرار میگیرند. اما عمل جراحی لاغری تقریبا همیشه موفقیت آمیز است و امکان ندارد شخص دوباره به حالت سابق برگردد.

از بین لیپوساکشن و عمل جراحی لاغری کدام را انتخاب کنم؟

همانطور که گفته شد ساکشن کردن چربی ها راه حل مناسبی برای لاغری نیست. زیرا اصلا کاربرد آن چیز دیگری است. مهمترین کاربرد و مزایای عمل لیپوساکشن تنها آب کردن توده و بافت چربی بخش هایی از بدن است که با ورزش و رژیم غذایی نتوانسته ایم چربی را در آن نواحی از بین ببریم. بنابراین کسی که چاقی مفرط دارد نمیتواند دل به عمل لیپوساکشن ببند. و باید دست به دامان جراح لاغری شود تا عمل جراحی لاغری رویش صورت بگیرد.

عمل جراحی لاغری در یک دوره معقول شما را لاغر میکند و تمام بیماری هایی که ممکن است در اثر چاقی در شما شکل گرفته باشد را یکی پس از دیگری ریشه کن میکند یا علایم آن ها را کاهش میدهد. از همه مهمتر این عمل درصد موفقیت بالایی دارد و تقریبا شما را به صورت دائمی لاغر میکند.

بنابراین اگر چربی موضعی و ناحیه دارید بهترین عمل لاغری برای شما عمل لیپوساکشن است. و اگر با چاقی مفرط تمام بدن مواجه هستید، بهترین عمل لاغری برای شما جراحی چاقی است که توسط متخصص جراحی لاغری  صورت می‌گیرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.