دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

فيلتر شني و دياتميك در تاسيسات استخر

۲,۱۵۰ بازديد

فیلتر شنی

فیلتر شنی از دیگر اجزای مهم در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا بخار و خشک  است. از فیلتر شنی برای جدا کردن انواع آلودگی‌ها از آب استفاده می‌شود. استخرهای بتنی و استخر فایبرگلاس به فیلترهای شنی متصل است. این مخازن از اجزای اصلی فیلتر شنی به‌شمار می‌روند.

در این مخازن نوعی شن مخصوص مربعی‌شکل وجود دارد که می‌تواند در زدودن آلودگی از آب نقش موثری داشته باشد. در صورت استفاده از فیلتر شنی، نیروی جاذبه‌ی آب آن را به پایین هدایت کرده و هم‌زمان دانه‌های شن آب را از آلودگی تصفیه می‌کنند. آب تصفیه‌شده به‌وسیله‌ی فیلتر شنی پس از جمع شدن در کف مخزن، به‌وسیله‌ی لوله‌ی خروجی تعبیه‌شده در سیستم فیلتر شنی از مخزن خارج می‌شود.

از جمله رایج‌ترین فیلترهای شنی می‌توان به فیلترهای شنی تحت فشار اشاره کرد. این فیلترها پس از ایجاد سرعتی مناسب برای فیلتراسیون، تصفیه را به مطلوب‌ترین شکل انجام می‌دهند؛ در نتیجه برای استفاده در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا مناسبند. از مزیت‌های فیلتر شنی تحت فشار نسبت به سایر فیلترها می‌توان به راهبری ساده، سرعت بالای تصفیه، هزینه‌ی نگهداری کم، هزینه‌ی اولیه‌ی اقتصادی و عدم اشغال فضای زیاد به‌هنگام نصب و بهره‌برداری اشاره کرد.

فیلتر دیاتمیک

فیلتر دیاتمیک از جمله فیلترهایی است که می‌تواند به‌منظور تصفیه‌ی استخر، جکوزی و سونا بخار و خشک به‌کار گرفته شود. ماده‌ی صافی در این نوع فیلتر خاک سیسلیسی است. خاک سیلیسی با توجه به میکروسکوپی بودن اجزای تشکیل‌دهنده‌، خنثی بودن به‌لحاظ شیمیایی و نامنظم بودن موروفولوژی به‌عنوان یک ماده‌ی صافی بسیار مناسب شناخته شده است.

فیلتر دیاتمیک از استوانه‌ها متعددی از جنس مونل (آلیاژی متشکل نیکل، مس، آهن و منگز)، اکسید آلومینیوم و برخی مواد خنثی دیگر است. این مواد به هم بافته شده‌اند و روی آن‌ها پوشش خاک سیلیسی فیلتر به‌عنوان ماده‌ی صافی قرار می‌گیرد. همچنین المنت‌هایی نیز در مقطع عمودی این فیلتر تعبیه شده است.

برای کشب اطلاعات بیشار در مورد ساخت اسخر و تعمیر و نگهداریآن و هم چنین تجهیزات استخرجدید می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.