سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

انواع استخرها بر حسب چگونگي تصفيه‌ي آب

۲,۳۱۹ بازديد

چگونگی تصفیه‌ی آب دیگر عامل مهمی است که در دسته‌بندی انواع استخرها موثر است. استخرها بر حسب چگونگی تصفیه‌ی آب به سه دسته‌ی خزینه، استخر با جریان آب گذرا و استخر با جریان آب در گردش تقسیم می‌شوند. همچنین انواع فیلترها و اجزای تصفیه از مهم‌ترین بخش‎های تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا خشک و بخار به‌شمار می‌روند که در ادامه برخی از آن‌ها به‌طور مجزا نیز بررسی خواهند شد.‌

خزینه ساختمانی همانند وان حمام دارد. بهتر است که این وان به‌مثابه یک استخر خصوصی استفاده و بار استحمامی آن سبک باشد. از خزینه عموماً هم با چنین منظوری استفاده می‌شود؛ اما در صورتی که بار استحمامی خزینه سنگین باشد، مثلاً در مواردی که از خزینه  به‌منظور مصارف عمومی استفاده شود، آب آن باید به‌طور مرتب تعویض گردد؛ چرا که افزایش بار استحمامی رابطه‌ی مستقیمی با افزایش آلودگی در آب خزینه دارد.

استفاده از خزینه در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونای بزرگ تقریباً غیرعملی است. در صورت به‌کارگیری تأسیسات بزرگ، اندازه‌ی استخر نیز بزرگ خواهد شد، به این ترتیب حجم زیادی از آب تلف می‌گردد.

استخر با جریان آب در گردش نوعی از دسته‌بندی انواع استخرها بر حسب چگونگی تصفیه‌ی آب به‌شمار می‌رود. امروزه این سیستم تصفیه‌ استخر نسبت به دو حالت دیگر از مقبولیت بیشتری برخوردار است. تاسیسات استخر با جریان آب در گردش اجزایی نظیر پمپ‌های سیرکولاتور، فیلترها، کلرزن‌ها و… را شامل می‌شود. این موارد می‌توانند در تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا نیز بسته به نیاز مدنظر استفاده شوند. پرکاربردتر بودن استخر با جریان آب در گردش باعث شده تا پیشرفت‌های درخور توجهی در ساخت آن نسبت به دو حالت دیگر مشاهده شود.

همان‌طور که دیدیم، استخر با جریان آب گذرا یکی از دیگر از انواع استخر در تقسیم‌بندی استخرها بر حسب چگونگی تصفیه‌ی آب به‌شمار می‌رود. طراحی چنین استخرهایی تنها زمانی ممکن است که جریانی کافی از آب از یک رودخانه واقع در همسایگی استخر قابل حصول باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت استخر و هم چنین تهیه تجهیزات استخر می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.