شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

. آيا ريتينر هاولي (Hawley) براي ارتودنسي كودكان مناسب است؟

۲,۳۷۸ بازديد

چرا کودکتان باید از ریتینر یا نگهدارنده استفاد کند؟ 

پس از صرف زمان و هزینه برای بریس، نگه دارنده فرزند شما برای حفظ موقعیت دندان‌ها ضروری است. پس از برداشتن بریس، دندان‌ها شروع به سکنی گزینی در یک مکان پایدارتر می‌کنند. جویدن غذا، گاز گرفتن و حتی صحبت کردن می‌تواند بر قرار گرفتن آن‌ها تأثیر بگذارد. استفاده از نگهدارنده این اطمینان را حاصل می‌کند که دندان‌ها در موقعیت مناسب برای مدت طولانی قرار خواهند گرفت.

چند نوع نگهدارنده وجود دارد؟

اکثر متخصصین ارتودنسی سه مدل اولیه از نگهدارنده‌ها را ارائه می‌دهند. دو نوع از آن‌ها قابل جابجایی و یکی از آنها دائمی است.

نگهدارنده هاولی

اولین نگهدارنده متحرک، نگهدارنده هاولی نامیده می‌شود. این نگهدارنده از سیم‌های فلزی و اکریلیک محکمی ساخته شده است که برای تناسب با دهان قالب گیری می‌شود. همان طور که احتمالا دیده‌اید، اکریلیک به سقف دهان ثابت می‌شود، در حالی که سیم‌ها دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارند. اکریلیک در رنگ‌های مختلف وجود دارد و می‌تواند برای کودک شما سفارشی ساخته شود.

مزایای نگهدارنده هاولی:

  • می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که موقعیت دندان‌های کودک شما را بهبود ببخشد.
  • از نگهدارنده اسیکس قوی تر است.
  • می‌توانند تعمیر شوند.
  • معایب نگهدارنده هاولی:

سیم فلزی روی دندان‌های جلو بسیار قابل توجه است.

می تواند بیش از نگهدانده اسیکس گفتار را تحت تاثیر قرار دهد، هر چند هر دو نوع می‌توانند شیوه صحبت کردن را تغییر دهند.

چگونه باید از ریتینر یا نگهدارنده هاولی استفاده کرد؟

نگهدارنده هاولی به راحتی استفاده می‌شود – شما به راحتی سیم را در اطراف دندان‌های جلو خود می‌کشید، و اکریلیک محکم به سقف دهان‌تان ثابت می‌شود. بسیار مهم است که نگهدارنده در چند ماه اول به صورت تمام وقت استفاده شود (استفاده تمام وقت به معنی حداقل 18 ساعت در روز است). این چند ماه اول واقعا برای سکنی گزینی صحیح دندان‌ها مناسب است. بعد از چند ماه، متخصص ارتودنسی شما می‌تواند به طور معمول میزان استفاده روزانه مورد نیاز از نگهدارنده برای حفظ موقعیت دندان‌ها را کاهش دهد.(برای اشنایی بهتر با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران میتوانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید.)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.