سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

جدیدترین روش جراحی لاغری

خبرهای برگزیده اینترنت

جدیدترین روش جراحی لاغری

۲,۹۱۰ بازديد

درمان به وسیله جراحی

در طول ۴۰-۵۰ سال گذشته جراحی های متعددی برای کاهش وزن طراحی شده است. عمل هایی که اکثر جراحان با آنها آشنایی دارند و توسط بهترین جراح لاغری انجام میشوند و عبارتند از:

حلقه ی معده (قابل تنظیم و غیر قابل تنظیم)

 

گذاشتن حلقه ی معده عبارتست از بستن یک کمربند نیم اینچی (تقریبا ۱.۳ سانتی متر) دور قسمت بالایی معده که با اینکار یک کیسه ی کوچک و یک مجرای ورودی ثابت به سمت معده ی پایینی ایجاد می شود. اگر از حلقه ی قابل تنظیم استفاده شود، داخل آن با محلول نمک استریل پر می شود. وقتی محلول اضافه می شود، مجاری ورودی کوچک تر شده و باعث می شود که غذا سخت تر از کیسه کوچک معده پایین برود.

بای پس معده به روش Roux-en-Y

 

در روش عمل بای پس ، معده را تقسیم می کنند و به وسیله ی آن یک کیسه ی کوچک از بافت معده درست می کنند. کیسه کوچک جدید به ابتدای روده ی کوچک شما وصل می شود و به صورت یک اندام Y شکل در می آید.

اسلیو معده

 

در روش عمل اسلیو معده ، قسمتی از معده توسط جراح جدا شده و از بدن خارج می شود. در این صورت قسمت باقی مانده ی معده شبیه یک لوله خواهد شد. این معده ی کوچک جدید نمی تواند غذای زیادی را در خود نگه دارد علاوه بر این باعث می شود که هورمون مربوط به اشتها کمتر تولید شود و شما تمایل کمتری به غذا خوردن داشته باشید. جراحی اسلیو معده عملکرد جذب کالری و مواد مغذی را در روده تحت تاثیر قرار نمی دهد.

جراحی لاپاراسکوپی چگونه انجام می شود؟

 

در جراحی لاپاراسکوپی، جراح برش های کوچکی به اندازه ۱.۲ تا ۱.۴ اینچ (تقریبا ۳ تا ۳.۵ سانتی متر) روی شکم ایجاد می کند تا بتواند تروکار ها (لوله های باریک) را وارد شکم کند و از طریق آن به داخل شکم دسترسی پیدا کند. لاپاراسکوپ که به یک دوربین کوچک متصل است از طریق یک تروکار کوچک وارد بدن می شود. این دوربین کوچک از معده و سایر ارگان های بدن فیلم برداری می کند و تصویر آن بر روی مانیتور هایی نمایش داده می شود تا جراحی دید بهتری از وضعیت داخلی بدن داشته باشد. برای انجام  این جراحی معمولا ۴-۶ برش ایجاد می شود و تروکار ها در محل برش قرار داده می شوند تا جراح بتواند از طریق آن ها با استفاده از ابزارهای خاصی جراحی را انجام دهد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.