دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

آیا لمینت به دندان طبیعی آسیب می زند؟

۲,۹۸۹ بازديد

آیا لمینت به دندان طبیعی آسیب می زند؟

خیر، در صورتی که دندانپزشکتان متخصص ترمیم و زیبایی دندان باشد و در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد دندان های طبیعی تان آسیبی نخواهند دید. دندانپزشک قبل از شروع روند لمینت گذاری، عکس کلی از فک و دهان را برایتان تجویز می کند و دندان هایتان را به طور کامل آزمایش می کند تا از سالم بودن و مناسب بودن دندان برای نصب لمینت اطمینان حاصل کند. اگر پزشکتان تشخیص دهد که لمینت دندان برای شما گزینه مناسبی نیست می توانید از دیگر گزینه ها مثل ونیر کامپوزیت، باندینگ، ارتودنسی، سفید کردن دندان و یا فقط تراشیدن دندان ها استفاده کنید.

نکته مهم دریافت اطلاعات کافی درباره تمام این گزینه هاست تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

مزیت های لمینت دندان

از آنجایی که لمینت برای هر فرد به طور مجزا و شبیه دندان وی ساخته می شود پس تشخیص تفاوت لمینت و دندان طبیعی تقریبا غیر ممکن است. برخلاف دندان های طبیعی، لمینت ها به دلیل اینکه از موادی با تکنولوژی بالا ساخته شده اند در مقابل لکه های چای و قهوه و دود سیگار مقاوم هستند.

لمینت ها می توانند تیره ترین دندان ها را که حتی در برابر دیگر فرآیند های سفید سازی مقاومت کرده اند، بسیار سفید کنند. حتی ممکن است برای مشکلاتی مثل دندان های کج روی هم رفته و فواصل کم دندان ها لمینت پیشنهاد شود.

قیمت ونیر کامپوزیت دندان

امروزه با مواد کامپوزیت می توان لبخندی زیبا آفرید که هم ساختار دندان حفظ می شود و هم می تواند ماندگاری بالایی داشته باشد. علاوه بر این قیمت ونیر کامپوزیت نسبت به سایر ونیر ها به صرفه تر است.

در ونیر کامپوزیت ها، ماده ی رزین به طور مستقیم و به صورت لایه لایه روی دندان فرد قرار می گیرد و در همان جا توسط دندان پزشک شکل دلخواه می گیرد. از ونیر کامپوزیت برای اصلاح شکستگی و یا تغییر رنگ دندان طبیعی استفاده می شود. همچنین از این ونیر ها برای اصلاح ناهماهنگی های جزئی دندان ها استفاده می شود و به دندان ظاهری مرتب و هماهنگ می دهد.

در صورتی که نیاز به ونیر هایی با قیمت پایین دارید، ونیر کامپوزیت ها بهترین گزینه خواهند بود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.