پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

زیبایی دندان ها به چه عواملی بستگی دارد؟

۲,۸۲۲ بازديد

مزایای ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی  نامرئی مزایای متعدی نسبت به ارتودنسی قدیمی فلزی دارد. در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

  • راحتی: بیمار با بودن الاینر های شفاف در دهان از لحاظ فیزیکی احساس راحتی بیشتری دارد زیرا بر خلاف بریس های فلزی هیچ براکت یا سیم ارتودنسی در دهان وجود ندارد که بیمار نگران ایجاد خراشی یا بریدگی در دهان باشد و باث زیبایی دندان میشود. بریس های نامرئی صاف بوده و باعث تحریک دهان شما نمی شوند. آنها در واقع بسیار شبیه به محافظ های دندانی هستند که هیچ لبه ی تیزی ندارند.
  • جذابیت بیشتر: از آنجایی که بریس های نامرئی ظاهری شفاف دارند، از بریس های فلزی که در اولین نظر قابل تشخیص هستند جذاب تر بوده و ممکن است بیشتر افراد حتی متوجه حضور آنها در دهانتان نشوند. این به این معناست که می توانید بدون ترس و نگرانی از ظاهر دندان ها به راحتی لبخند بزنید و سفید کردن دندان هایتان هم با راحتی بیشتری انجام میشود
  • آسودگی: به دلیل اینکه ارتودنسی های نامرئی به روشی متداول برای صاف کردن دندان ها تبدیل شده اند، بیماران دیگر مجبور به استفاده از بریس های فلزی نیستند. این باعث می شود که این بریس ها به گزینه ای آسان تبدیل شوند که در مقیاس وسیعی نیز در دسترس می باشند شما میتوانید در یک کلینیک ارتودنسی این کار رو انجام دهید.
  • متحرک بودن: بریس های نامرئی متحرک بوده و بر خلاف بریس های ثابت، می توان آنها را برای غذا خوردن ، مسواک زدن و یا استفاده از نخ دندان از دهان خارج کرد. متحرک بودن این بریس ها به شما این امکان را می دهد تا غذای مورد علاقه تان را بخورید و بهداشت دهان و دندان را بهتر رعایت کنید تا در طول دوره درمان ارتودنسی  خطر ابتلا به بیماری های لثه را نداشته باشید. همچنین برخلاف ارتودنسی های فلزی، لازم نیست نگران باقی ماندن خرده های غذا در لابه لای ارتودنسی نامرئی باشید.
  • نیازمند کمترین مراقبت: بریس های نامرئی نیازمند کمترین مراقبت از سوی بیمار می باشند. البته ممکن است به مرور زمان کدر شوند اما شما می توانید تنها با استفاده از یک مسواکارتودنسی نامرئی نوعی از ارتودنسی است که از جنس پلاستیک شفاف بوده و اطراف دندان را محکم دربر می گیرد و محلولی از کمی سفیده کننده و آب با شستشوی یک دقیقه ای، بدون اینکه هیچ لکه ای باقی بماند آنها را به حالت اول بازگردانید. کافیست این کار را یک روز در میان انجام دهید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.